با ما تماس بگیرید : 02188852451

مقاله

14

نحوه شستن پرده زبرا

  امتیاز 5.00 از 5 توسط 2 نفر

روش صحیح شستن پرده زبرا :

 

آنتی استاتیک

با توجه به اینکه جنس پرده های زبرا آنتی استاتیک (ضد گرد و غبار) بوده تا مدت طولانی نیاز به شست و شو ندارند، اما به هر دلیل اگر خواستید پرده زبرا خود را شست و شو کنید باید نکاتی را مدنظر قرار دهید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آهار پرده زبرا

در تولید پارچه های زبرا، یک لایه پوشش آهار مخصوص بر سطح پارچه بافته شده زده می شود که سبب صافی پارچه شده و از نفوذ انواع لکه ها و گرد و خاک به جان پارچه و الیاف آن تا حدودی جلوگیری می کند. شست و شوی این نوع پرده ها با دقت خاصی باید انجام شود تا از خراب شدن و دفرمه شدن پرده ممانعت شود.

تمیز کردن پرده زبرا

پرده های زبرا را می توان با روش های ساده ای تمیز کرد. برای تمیز کردن این مدل پرده تنها کافی است بدون باز کردن پرده زبرا، آن را گردگیری کنید و یا با جاروبرقی خاک های آن را بروبید. در صورت لک شدن نیز یک پارچه را به مقداری شوینده آغشته کرده و به آرامی روی لکه بکشید تا پاک شود.

مواد شوینده

با استفاده از مواد شوینده که در آب حل شده (ترجیحا بدون آنزیم و غیر اسیدی) و به وسیله اسفنج نرم کف مالی شده، شستشوی پرده زبرا را انجام دهید. استفاده از شوینده های قوی ممکن است به بافت پرده آسیب برساند.

وسایل ممنوعه

شستشو به وسیله ماشین لباسشویی یا هر روش دیگری که می تواند پرده زبرا را مچاله نموده و دفرمه کند اصلا توصیه نمی شود، پیشنهاد می گردد حتی المقدور از بخارشور استفاده نگردد چون باعث از بین رفتن آهار پرده زبرا می گردد.

شستشوی کامل پرده زبرا

1- پرده را از روی محیط نصب شده به آرامی جدا کنید.

2- روی سطح صاف و با ابر و کف به صورت آرام به طوری که آهار پرده از بین نرود روی پرده بکشید.

3- سپس با آب سرد به آرامی کف های روی پرده را پاک کنید.

4- توصیه می شود حتما پرده زبرای خود را در همان حالت نمدار و خیس روی محل موردنظر نصب کنید.

https://parspardeh.com

نظر 0

جهت ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام نمایید